|
Post by bennyhill on Oct 13, 2015 10:33:55 GMT 1
Några invändningar mot att Kasparov blir moderator med hjälp av Skillping och mig själv?
Meningen är att ingen ska censureras eller bannas pga någon uppfattning eller något ställningstagande utan endast om de uppenbart trollar eller uppträder destruktivt för forumet. Hela den politiska paletten är välkommen hit.
|
|
mrc
New Member
|
Post by mrc on Oct 13, 2015 11:05:56 GMT 1
|
|
mrc
New Member
|
Post by mrc on Oct 13, 2015 11:07:34 GMT 1
Mig spelar det ingen större roll, men det har aldrig fungerat tidigare med privata moderatorer som själva debatterar. Blir folk upprörda klarar de inte av att skilja på sin roll som moderator och debattör och det är lätt att radera inlägg utan att det är motiverat. Så var utvecklingen på originalforumet och jag tror inte att det kommer fungera bättre här.
Jag har dock förståelse för om en enskild inte upplever att denne vill ta hela rollen själv.
Men även misslyckanden och folks personliga tillkortakommanden är en del av underhållningen så kör ändå.
|
|
|
Post by bennyhill on Oct 13, 2015 11:45:03 GMT 1
Antingen eller, antingen ett omodererat forum eller ett forum modererat av några deltagare. Det är nog omöjligt att hitta någon som är villig att moderera men inte får skriva samtidigt, såvida den inte får betalt (och hur ska man kolla att den inte skriver i alla fall). Jag tror inte det blir några problem och jag tror ett något modererat forum är klart bäst om avsikten bara är att hålla borta de mest destruktiva krafterna. Alternativt. Det finns en poll funktion på detta forum och man kan ju alltid ställa ett misstroendeförklaring mot någon skribent och göra en demokratiskt omröstning, men jag tycker det är för långt att gå. undrar vad denna ska föreställa, speglar det den nya tiden? Eller ska den kanske föreställa allmänt kvinnoförtryck..
|
|
|
Post by Bildsköne.Floyd. on Oct 13, 2015 11:57:51 GMT 1
Är det här ni gömmer er? Varför det? Det finns ett bra forum som Pastron äger. Kom över dit vetja så blir ni bjudna på kaffe och sju sorters kakor.
|
|
|
Post by arbetsskyggegunnar on Oct 13, 2015 12:34:18 GMT 1
Några invändningar mot att Kasparov blir moderator med hjälp av Skillping och mig själv? Meningen är att ingen ska censureras eller bannas pga någon uppfattning eller något ställningstagande utan endast om de uppenbart trollar eller uppträder destruktivt för forumet. Hela den politiska paletten är välkommen hit. Inga invändningar. Mitt enda krav är att moderatorer skall radera mina inlägg när jag skriver på fyllan
|
|
|
Post by bennyhill on Oct 13, 2015 12:41:29 GMT 1
okey, men det är inte så lätt att veta när på dagen det är....
|
|
|
Post by MrX on Oct 13, 2015 22:16:40 GMT 1
"Problemet är att du tar åt dig av vad trollen skriver. De är pinsamma bidragstagare som lever för att trolla och att sitta hemma i sina källarlägenheter och runka."
Ovanstående är skrivet på Diforum av en blivande moderator här, stabilt sa Dr Alban.
Reggar mig om ni ger f-n i att censurera, särskilt då selektiv censur.
|
|
|
Post by Kasparov on Oct 14, 2015 0:06:38 GMT 1
Mr X, läs första kommentaren i tråden igen.
|
|
|
Post by MrX on Oct 14, 2015 6:51:06 GMT 1
"eller uppträder destruktivt för forumet"
Kan knappast vara ovanstående du tanker på I alla fall.
Poängen är att jag ogillar censur och tvivlar på din objektivitet efter att ha last lite på Diforum.
|
|
|
Post by janne on Oct 14, 2015 8:40:55 GMT 1
Vem granskar moderatorn? Risken blir ju bara att detta forum blir som FG.
|
|
mrc
New Member
|
Post by mrc on Oct 14, 2015 8:52:06 GMT 1
Det finns ingen som granskar moderatorn och konceptet har som sagt redan körts en gång tidigare på Börssnack och det fungerade så dåligt att man tog bort det och skälet är det jag redan berättat:
En moderator som är med och debatterar klarar oftast inte av att skilja på sina roller och det är ibland lättare att slakta motståndare och ta bort deras argument, än att argumentera, speciellt om man blir upprörd.
Det är nog så alla människor fungerar helt enkelt.
Men det måste vägas mot att inte ha någon moderering alls, ty jag misstänker att det är svårt att hitta folk som frivilligt bara sitter och roddar ett debattforum på sin fritid och samvetsgrant försöker hålla ordning?
Tror man får ta den uppenbara risken om man öht vill ha någon moderering.
Se den typen av händelser som en del av underhållningen. När moderatorn raderar ens argument vet man att han har förlorat diskussionen. Det kan vara lite frustrerande, men... :-)
|
|
|
Post by janne on Oct 14, 2015 10:47:53 GMT 1
Så lägg ner tanken med moderator Bennyhill.
|
|
|
Post by Kasparov on Oct 14, 2015 18:26:54 GMT 1
Janne Josefsson kanske. Mr X och Janne, det kommer aldrig att fungera med ett omodererat forum. Syftet med moderatorer är inte åsiktscensur, utan att hålla efter de värsta trollen som bara är ute efter att förstöra forumet. benny, jag tycker att vi kör på det ursprungliga förslaget.
|
|
|
Post by janne on Oct 14, 2015 19:56:33 GMT 1
Diforum har tyvärr börjat spåra ur lite. En jävla massa tokskallar som gapar på varandra. Underligt nog startas det dock en hel del trådar varje dag.
|
|