mrc
New Member
|
Post by mrc on Nov 14, 2015 9:37:40 GMT 1
Givetvis helt förfärligt.
Nu kommer samtliga offentliga företrädare fördöma det och beklaga offren.
Det är helt rätt, det skall vi göra, vi skall även hjälpa till om möjligt.
Utöver det menar jag att man borde se till att detta inte skall vara så enkelt att utföra.
I Sverige har vi under flera års tid släppt in "papperslösa", ibland är det upp till hälften av de som söker asyl som avviker och de befinner sig alltså illegalt i landet.
Tullen har berättat att om det kommer fordon med vapen och det finns busar i fordonet så släpps det igenom om busarna är fler än tullarna eller busarna ser farliga ut.
I vårt land har vi alltså ett närmast otal okända människor med okända avsikter och man får väl bara hoppas att samtliga är godhjärtade och bara vill väl?
I vårt land har vi alltså även en okänd mängd illegala vapen och man får väl bara hoppas att de är tänkta att inte användas, att bara sättas upp på en vägg som prydnad?
Hoppet är det enda vi har som försvar mot potentiella terrorister ty vi är inte hjälpta av en fungerande tull och gränskontroll och kontrollen i landet av illegala är mest ett skämt som bekant.
Vi får väl se hur långt hoppet räcker...
|
|
|
Post by spelarn on Nov 14, 2015 10:06:04 GMT 1
Detta är tyvärr bara början. Jag har länge sett framför mig ett inbördeskrigsliknande situation i Europa och Sverige men trodde att det skulle dröja 5-10 år till men kanske börjar det redan nu. Jag tror utvecklingen mycket kan likna den som varit i Syrien. Vi kommer under några år se alltfler sådana här terrordåd från islamister och sedan när tiden är mogen (efter några år av terror och tilltagande kaos) så försöker de "befria" och ta över styret av hela stadsdelar där de har många sympatisörer.
Att Sverige är det land som i Europa kanske är sämst förberedd på denna utveckling råder det nog ingen tvekan om. Vi har i princip ingen militär, den dialogpolis vi har är kraftigt underbemannad och demoraliserad och vi är ett av de länder som exporterar flest terrorister till Syrien (om man räknar terrorist/capita).
|
|
|
Post by spelarn on Nov 15, 2015 15:02:15 GMT 1
Igår kväll kom de första uppgifterna om att minst en utav terroristerna i Paris kom som "flykting" i oktober via Grekland. Undra hur många terrorister som kommit och planterats in i Sverige de senaste månaderna? Det lär vi bli varse de kommande åren. Samtidigt kan man idag läsa om att Göteborg ligger i Europatopp när det gäller exporten av terrorister till Syrien och Irak. link
Dessvärre stupar inte alla dessa där nere utan många kommer tillbaka. Många utav dessa sannolikt med nya pass och identiteter. Det ser mörkt ut.
|
|
|
Post by arbetsskyggegunnar on Nov 15, 2015 19:55:27 GMT 1
120 döda i Paris. Så många dör i Syrien på en timme. Har inte rapporteringen kring dådet gått till överdrift?
|
|
|
Post by arbetsskyggegunnar on Nov 15, 2015 20:13:45 GMT 1
|
|
|
Post by arbetsskyggegunnar on Nov 15, 2015 21:06:21 GMT 1
|
|
|
Post by arbetsskyggegunnar on Nov 16, 2015 7:48:58 GMT 1
Nu läser jag i tidningen att Frankrike kan använda atomvapen mot IS.
Frankrike är körda. Inleder landet en större attack mot IS kommer Frankrikes muslimer att åsamka landet fruktansvärda skador och ödelägga landets ekonomi.
|
|
|
Post by spelarn on Nov 16, 2015 9:40:29 GMT 1
Jag noterar att Carl Bildt är inne på att den utveckling jag skrev om i mitt första inlägg i denna tråd inte är en omöjlighet. Han använder dock lite andra ord. linkDet finns absolut inget som tyder på att "integrationen" ska bli bättre de närmaste åren så vi kommer med säkerhet få mot ett tillstånd som med Bildts ord är förödande för stabilitet och säkerhet i vårt land.
|
|
|
Post by arbetsskyggegunnar on Nov 16, 2015 19:42:59 GMT 1
|
|
|
Post by arbetsskyggegunnar on Nov 16, 2015 19:44:04 GMT 1
|
|