skillping
Junior Member
www.samhallsobservatoren.se
|
Post by skillping on Oct 16, 2015 12:55:46 GMT 1
Spelaren. Jag tänker på allt. Att annonsera som ett svenskt riksdagsparti utomlands med budskapet om att det är förskräckligt i Sverige. Är det så jäkla smart? Det är att klanka ner på Sverige, och känns mer som ett påhitt av nordisk ungdom typ.. Helt idiotiskt enligt mig. Hade varit en annan femma om regeringen samt riksdagspartier annonserat utomlands att: Ni är inte välkomna! Vi har stängt gränsen och tar endast mot kvotflyktingar. Det hade varit bra.
Angående att få igång en folkomröstning, de må ha rätt i sak, att någon slags kollaps är nära stående. Men vi svenskar är kända för att knyta näven i fickan, och kommer säkerligen göra det även denna gången. Tror de överskattar sin folklighet, och den folkliga förankringen. Visst flertalet har synpunkter på invandringen, men flertalet önskar nog hellre att några andra partier drar tummen ur arslet och kommer tillbaka till verkligheten.
SD är för nära sin historia fortfarande och SD har problem med interndemokratin. Det sistnämnda stör mig ganska hårt.
|
|
|
Post by spelarn on Oct 16, 2015 14:13:00 GMT 1
Spelaren. Jag tänker på allt. Att annonsera som ett svenskt riksdagsparti utomlands med budskapet om att det är förskräckligt i Sverige. Är det så jäkla smart? Det är att klanka ner på Sverige, och känns mer som ett påhitt av nordisk ungdom typ.. Helt idiotiskt enligt mig. Hade varit en annan femma om regeringen samt riksdagspartier annonserat utomlands att: Ni är inte välkomna! Vi har stängt gränsen och tar endast mot kvotflyktingar. Det hade varit bra. Angående att få igång en folkomröstning, de må ha rätt i sak, att någon slags kollaps är nära stående. Men vi svenskar är kända för att knyta näven i fickan, och kommer säkerligen göra det även denna gången. Tror de överskattar sin folklighet, och den folkliga förankringen. Visst flertalet har synpunkter på invandringen, men flertalet önskar nog hellre att några andra partier drar tummen ur arslet och kommer tillbaka till verkligheten. SD är för nära sin historia fortfarande och SD har problem med interndemokratin. Det sistnämnda stör mig ganska hårt. Instämmer helt i att det finns en risk att etablissemanget kommer gå hårt åt SD om att de "svartmålar" Sverige i utlandet. Förhoppningsvis har de med den faktorn i de konsekvensanalyser de förhoppningsvis gjort. Dock tror jag SD:s plan är en tunnelbaneannons 2.0. Det vill säga de köper annonsplats utomlands i några tidningar för en inte alltför dyr peng och publicerar ett budskap som retar upp etablissemanget i Sverige vilket kommer att ge en stor genklang i media här. Huruvida detta är smart eller idiotiskt har jag ingen riktigt uppfattning om men det lär visa sig. Deras kommunikationsavdelning brukar veta vad de gör. Sedan gällande den andra kampanjen så finns det ju inte en chans i helvetet att det kommer att bli en folkomröstning och det vet ju SD:arna också utan denna kampanjs syfte är nog dels att sätta press på de andra partierna att ändra sin politik och dels att mobilisera sina egna sympatisörer och visa att de är forstsatt de mest invandringskritiska även om KD och några andra har börjat närma sig partiet en smula.
|
|
|
Post by skitborsen on Oct 16, 2015 19:25:02 GMT 1
Utmärkt att kräva folkomröstning. Riksdagen kommer givetvis att säga nej och då blir det riktigt tydligt att sjuklövern fortsätter att bejaka massinvandringen utan att bry sig om var folkviljan finns.
|
|
|
Post by arbetsskyggegunnar on Oct 16, 2015 19:31:54 GMT 1
Tror inte att välfärdsstaten går att rädda. Kollapsen är här och förlamningen inte utmaningarna total.
|
|