|
Post by macleold on Oct 20, 2015 15:47:33 GMT 1
Efter att hoten mot parkeringsvakterna övergått i regelrätta attacker väljer Borås stads parkeringsbolag att sluta patrullera i invandrartäta stadsdelen Norrby. ”Det är inte säkert för vår personal att jobba kvar på Norrby över huvud taget”, säger Lennart Johansson, vd för Borås kommun parkerings AB.
Redan i våras utsattes vakterna som patrullerade området för hot när de försökt göra sitt jobb, något som ledde till att bolaget införde patrullering i par. Vakterna fick också personlarm men inget av detta ska ha hjälpt, enligt Lennart Johansson, VD för Borås kommuns parkerings AB.
– Vår personal är inte säker på Norrby så därför har vi tagit beslutet om att vi inte kan patrullera där längre, säger han till SVT Nyheter Väst.
I slutet av juni skedde en incident som ligger till grund för beslutet då en parkeringsvakt från ett privat säkerhetsföretag blev beskjuten med ett luft- eller kolsyrevapen.
Susanne Vesanen har arbetat som parkeringsvakt i 13 år och har märkt att tonläget förändrats. Hon beskriver hur folk öppnar sina fönster och skriker på en.
– Man ser sig alltid över axeln och är beredd på att något kan hända, säger hon. Det är tråkigt att vi inte kan vara på Norrby, för vi vill vara där.
..................
jaha men då ska man kanske jubla över att det snart är fri parkering i de flesta Svenska områden då?
|
|
|
Post by spelarn on Oct 20, 2015 16:55:46 GMT 1
Bara ett av många tecken på att det finns många områden i Sverige där svensk lag inte gäller längre och att myndigheterna tappat kontrollen. Det mest tragiska är att det kommer att bli mycket värre innan det kan bli bättre och att det lär krävas kraftiga konfrontationer och vapenmakt innan staten återigen kan ta kontroll över de förlorade områdena.
|
|
bjorn
New Member
|
Post by bjorn on Oct 20, 2015 17:22:57 GMT 1
Lugn, p-vakter får nog räkna med tillmälen och ibland hot lite varstans, inte bara i invandrarområden.
|
|
|
Post by macleold on Oct 20, 2015 18:42:57 GMT 1
björn..i texten står att p-vakterna blivit beskjutna. Låter otäckt tycker jag. Inget jag skulle vilja utsätta mig själv för.
|
|