|
Post by spelarn on Oct 20, 2015 18:11:33 GMT 1
Flyktingar i Solna åker på en gräddfil och får förstahandskontrakt medan svenskarna får stå i bostadskön i decennier. linkModeraten som är ordföranden i stiftelsen svarar följande på vad han säger till svenskar som stått i bostadskön i 20 år: – Ja, vad säger jag? Att det här är en konsekvens av att vi har en generös flyktingpolitik. Problemet är ju att flyktingar måste bo någonstans. Men där det finns jobb finns inga bostäder, och där det finns bostäder finns inga jobb. – Det handlar också om medmänsklighet. Hela Sveriges flyktingpolitik går ut på medmänsklighet.Det är väl att hoppas på för mycket men hoppas Solnaborna visar sitt missnöje på olika sätt. Det här är ju rent ut sagt för jäv***t.
|
|
|
Post by spelarn on Oct 20, 2015 18:24:07 GMT 1
För övrigt verkar denna bostadsstiftelse varit i blåsväder tidigare. link
|
|
1965
New Member
|
Post by 1965 on Oct 20, 2015 23:20:52 GMT 1
Det här kommer till slut sluta illa och troligtvis blodigt den dagen svensken slutar knyta näven i byxfickan..
|
|
|
Post by spelarn on Oct 21, 2015 9:02:38 GMT 1
Det här kommer till slut sluta illa och troligtvis blodigt den dagen svensken slutar knyta näven i byxfickan.. Ja det kommer inte bli trevligt de närmaste åren. Jag märker bara på personer i min omgivning som inte alls är intresserade av politik och än mindre har varit uttalade invandringskritiker nu ger uttryck för att vara totalt uppgivna och frustrationen och svartsynen över massinvandringen är total. Att det nu dagligen verkar ske skadegörelse av flyktingboenden sannolikt av både de boende själva och av externa aktörer är ju ett tydligt tecken i tiden. Stämmer dessutom uppgifterna att ytterligare "förtätning" ska ske på boendena och att det även utreds om man kan spara in på mathållningen (tror det var på ledarsidorna.se jag läste det) så kommer ju sannolikt även desperation och frustration öka inne på boendena och inte bara ute hos svenskarna i det omgivande samhället. 7-klövern håller verkligen på att tillaga en väldigt explosiv cocktail...
|
|
bjorn
New Member
|
Post by bjorn on Oct 21, 2015 10:15:52 GMT 1
Sverige är alltid måna om att behandla alla lika. Det betyder att det är helt ok att behövande flerbarnsfamiljer har förtur till kommunala bostäder.
|
|
|
Post by macleold on Oct 21, 2015 22:11:21 GMT 1
bjorn, har du varit på FG innan? I så fall under vilket nick?
|
|