|
Post by Xpander on Oct 25, 2015 19:55:18 GMT 1
Jag är rädd att statens huvudlösa pengaslöseri och politik, kommer köra Staten i botten. Man urholkar nu alla myndigheter, lånar upp dem maximalt, ökar statsskulden osv... När börjar svenska statspapper att säljas ut, det bör väl i så fall bli starten på en 1 högre ränta 2 lägre värde på valutan 3 staten börjar trycka pengar 4 2 ökar exporten, men 1 får fler företag att gå i konkurs 5 det massiva inflödet av bidragsfinansierade folkmassor ökar socialbidragskostnader och andra bidrag radikalt enbart de 30000 nya "flyktingbarn som nu kommit" koster ca 30000x1.2= 36Miljarder per år 6 massiva mängder bostäder behöver byggas åt folk som inte har pengar, vi snackar Biljoner i denna takt.. som ska finansieras av svenne 7 statsskulden kommer öka radikalt, vi riskerar hyperinflation, med dessa förutsättningar, samt sedan tyidigare redan i ett antal bubblor. Hur och när säkrar ni ert kapital, ska man börja köpa fysiskt guld? Ska man låna som satan och köpa en fet kåk, placera sina tillgångar i guld och utländska aktier, och invänta hyperinflation som äter upp lånet? Hur tänker ni om framtiden? Känner mig lite lost.. www.tino.us/2015/10/winter-is-coming/
|
|
|
Post by arbetsskyggegunnar on Oct 25, 2015 20:53:25 GMT 1
Jag är inte så bra på ekonomi och har inga pengar att prata om. Känns rätt skönt på ett sätt. Man stressar inte upp sig i onödan. Jag kommer inte att köpa guld. Har investerat lite besparingar i kompisens bilskrot. Tror att det kan visa sig vara en bra investering om 10 år
|
|
|
Post by bennyhill on Oct 25, 2015 22:20:38 GMT 1
Statens samlade utgifter var 2014 - 862 miljarder. Jag har läst någonstans att i år kommer invandringen kosta 250 miljarder. Vet inte om det stämmer men det handlar om enorma belopp. Jag förstår inte hur det ska gå ihop. Det måste komma en baksmälla som heter duga.
|
|