skillping
Junior Member
www.samhallsobservatoren.se
|
Post by skillping on Oct 29, 2015 21:22:12 GMT 1
|
|
|
Post by spelarn on Oct 29, 2015 22:03:11 GMT 1
Jo han kanske pekar på något intressant men det jag reagerar mest på när jag läste artikeln är hans oerhört onyanserade bild av situationen i Syrien. Visst är det så att mycket är förstört i Syrien och visst är det så att regeringen och dess flygvapen bombar städer som terroristerna kontrollerar men det beror ju på det enkla faktum att terroristerna inte har sina läger ute på landsbygden utan att de håller sig i städerna. Ofta, likt de råttor de är, i tunnlar under sjukhus och andra samhällsnyttiga institutioner. Det finns hur många videos på Youtube som helst där man ser dessa tunnlar.
Tolkar jag Nathan Shachar rätt så tycker han att någon (antagligen terroristerna genom att de skulle ha beväpnats med luftvärnsvapen) för flera år sedan skulle ha givits möjlighet att skjuta ner Syriska regeringens flygvapen. Skulle det ha hänt så skulle Syrien idag varit en fullständigt failed state uppdelat mellan IS och Al-nusra (al-qaida).
Ledsen att jag svävade ut men DN skribentens oerhört märkliga syn på situationen i Syrien var verkligen uppseendeväckande.
|
|