skillping
Junior Member
www.samhallsobservatoren.se
|
Post by skillping on Nov 4, 2015 20:11:49 GMT 1
SD har ju haft sina bataljer med media innan, och har portat vissa journalister från sina tillställningar. Nu är de visst igång igen, men frågan är hur demokratiskt det är?
Själv anser jag det är förkastligt att som parti porta mediafolk, om det inte är hotbild bakom. Men de liksom alla andra partier måste tåla att folk med andra åsikter gör andra tolkningar på deras partiprogram. De borde istället vara glada för att de får bevakning av media, även att det är Melin som verkligen avskyr SD.
Gillar inte de tendenser som de börjar visa upp.
|
|
|
Post by spelarn on Nov 4, 2015 20:48:18 GMT 1
Dock har ju SD nu ångrat sig och gett ackreditering till alla som sökt. Fast här är jag av motsatt ståndpunkt än vad Skillping här. Jag tycker det vore bra och naturligt om de portar de aktivister som går under täckmanteln av att vara journalister. I en del fall finns ju dessutom direkt kopplingar till våldsvänstern så att låta dessa journalister komma innebär ju dessutom att de bryter mot sin 0-tolerans mot extremism. Men apropå kongressen så är våldsvänstern redan igång och hetsar mot hotellet som SD hyrt lokaler i. link
|
|
|
Post by spelarn on Nov 4, 2015 21:01:08 GMT 1
Journalister och media gillar att tala om demokrati och liknande men vägrar att ta in SD-annonser. Här är en artikel från igår: link
Med tanke på att tidningarna verkar ha så god ekonomi numera att de tackar nej till annonsörer så hoppas jag man slipper läsa fler artiklar där mediebranschen efterlyser fler statliga stöd etc.
|
|
skillping
Junior Member
www.samhallsobservatoren.se
|
Post by skillping on Nov 5, 2015 9:14:18 GMT 1
Vet inte hur vanligt det är med moderat annonser i flamman eller Aftonbladet. Är svårt att begära att politiskt ideologiska tidningar ska ta in annonser från motståndarsidan. Däremot så kan man ju diskutera behovet av finansiering för dessa.
Men vad SD verkar ha glömt bort är att journalister är deras bäste vän. Allt som skrivs om dom är bra. Folk ser igenom de direkta lögnerna och insuinationerna. Tänk EU valet. Vuvuzela vänstern och en bunt journalister tävlade på olika sätt för att sätta käppar i hjulen för SD, med direkta ich uppenbara lögner i de sistnämndas fall. SD hade rätt på punkt efter punkt, och nu står mediesverige med brallorna nere.
Det naturliga har blivit att allt negativt som skrivs om SD blir synat ordentligt av folket, då det mesta verkar vara propaganda.
Men krasst sätt från mitt perspektiv tycker jag SD är ute på stor irrfärd angående synen på vissa fundamentala demokratiska principer. Att porta journalister och kicka partimedlemmar i parti och minut är inte tilltalande
|
|