|
Post by arbetsskyggegunnar on Nov 5, 2015 13:12:48 GMT 1
|
|
|
Post by spelarn on Nov 5, 2015 14:02:59 GMT 1
Apropå svårigheter med fastställa identiteter... link
|
|
|
Post by macleold on Nov 25, 2015 19:30:15 GMT 1
Förmodligen är det bara ett fåtal människor Löfven inräknad som blir överraskad. Sånt här pågår naturligtvis hela tiden i Sverige och i en gigantisk omfattning.
Men jag antar att 7-klövern vill ha det på det viset.
|
|
mrc
New Member
|
Post by mrc on Nov 26, 2015 10:00:34 GMT 1
Så vitt jag förstår det är det tyvärr långt värre. Det är många gånger mellan 80-100% som saknar identitetshandlingar som kommer hit. Såg en sammanställning en gång och från vissa landsändar i världen var det 100% okända människor som samtliga släpps in i landet.
Vi har helt enkelt nollkoll och i dagsläget kan det vara uppemot 100 000 okända människor i landet som inte är identifierade, som vi inte ens vet var de är eller vad de har för avsikter.
Större ordning än så har vi inte. En gång i tiden trodde jag att staten Sverige hade kontroll över sitt territorium och hade pejl på de som anländer och sedan befinner sig där, men icke...
Det är faktiskt så uselt att man mer än häpnar.
|
|
|
Post by spelarn on Nov 26, 2015 10:57:08 GMT 1
Ordning och reda....
Detta med oklara identiteter ställer ju även till det när det gäller möjlighet till utvisning av inte bara kriminella och brottsdömda utav också av dem som uppehåller sig illegalt här i landet (vilka i och för sig på sätt och vis kan betraktas som kriminella).
Om vi ponerar att polisen hittar ett hus där det uppehåller sig en massa personer som de kan konstatera inte har uppehållstillstånd här. Hur ska de kunna utvisas om de vägrar att säga sin riktiga identitet eller varifrån de kommer? Kanske kan man genom enorma undersökningsinsatser få fram den riktiga identiteten på några personer men det lär kräva enorma resurser.
Hur ovanstående dilemma ska lösas måste man verkligen fundera över. Jag antar att vänsterlinjen i framtiden kommer vara att ge dem amnesti och uppehållstillstånd men det vore enligt mig helt horribelt.
Kanske kommer en lösning kunna vara att upprätta någon form av läger där illegala invandrare med oklar identitet får bo om de inte kan utvisas. Väljer de att frivilligt att lämna landet så får de göra det men annars måste de stanna i lägret så länge de väljer att vara kvar i Sverige.
Någon som inte kommer att vara en lösning är att låta hundratusentals människor leva i ett skuggsamhälle.
|
|